IntSaab2015: Enjoying the last day in Germany

Today we made a trip to Warsteiner Welt. We traveled via Winterberg practicing for IntSaab2015 😉 High mountains and lots of tourist from The Netherlands. I always liked Warsteiner and Bitburger. Another local favorite is also Licher. I had no idea how big this place was and would really recommend a visit here. They have head phones so you can take the tour in English.

Heute haben wir einen Ausflug in die Warsteiner Welt gemacht. Auf der Hinfahrt sind wir über Winterberg gefahren und haben damit für den IntSaab2015 geübt 😉 Hohe Berge und jede Menge Turisten aus den Niederlanden. Ich habe schon immer Warsteiner und Bitburger gemocht. Ein anderer lokaler Favorit ist auch Licher. Ich hatte keine Ahnung das die Warsteiner Brauerei so groß ist und kann einen Besuch hier nur empfehlen. Es gibt dort auch Kopfhörer, so dass man die Tour auch in Englisch möglich ist.

Günter5_1Günter5_2

Warsteiner even had a train yard full with containers and their own train for export to the world! They have 250 lorries daily picking up deliveries. Really amazing.

Die Warsteiner Brauerei hat sogar einen eigenen Bahnhof voll mit Containern mit einer eigenen Lok zum Transport des Bieres in die ganze Welt. Zusätzlich holen täglich 250 LKWs Lieferungen ab. Wirklich erstaunlich!


This is the fifth post from Marcus and Manuela Bergfeldt about their experiences in participating in the IntSaab2015 event. They are still on a pre-tour, driving their wonderful jet black SAAB 9-5NG from their home town Tranås in Sweden to the Hessen region in Germany, and ultimately via France, Belgium and Denmark to IntSaab2015 host country Norway. Their earlier posts can be found here and the next one will follow soon too!

 

3 thoughts on “IntSaab2015: Enjoying the last day in Germany

  • Hallo Peter, Yes Norrlands Guld and Falcon beer “pils” is very nice 🙂

  • Servus Peter,

    also mein Favorit in Schweden ist “Mariastad” ich hoffe ich habe es richtig geschrieben ??? Du solltest die Finger von “Nordlansgult” und “Pribsbla” lassen aber das ist meine Meinung !!!

    Thomas

  • Für mich steht ja demnächst mein erster Schwedenurlaub an . Gibt es dort auch gutes Bier oder andere Getränke ? Kann mir da jemand etwas empfehlen , dass ich unbedingt probieren muss ?

Kommentare sind geschlossen.